کمر درد در دوره بارداری

 اگر باردار هستید و دچار کمردرد هستید نشان دهنده رشد جنین در بدن شما است. دلیل کمردرد، اضافه وزن در ناحیه شکم است که فشار روی کمر را زیاد می کند.تقریبا همه زنان باردار دچار کمردرد می‌شوند و این درد عموما در قسمت انتهایی کمر جایی که ستون فقرات به لگن متصل می‌شود رخ می‌دهد. مطمئن باشید که نکات جالبی وجود دارند که می‌تواند منجر به تخفیف و کنترل درد شما شود. کمردرد در بارداری بسیار رایج است. با این حال، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا ناراحتی کمر درد را کاهش دهید و از بدتر شدن آن جلوگیری کنید. برخی از زنان مبتلا به کمر درد قبل از بارداری، در دوران بارداری بهبود می یابند. برای شماهده مقالات دیگر در مورد مادران باردار کلیک کنید

 

{slider عواملی که باعث کمر درد در دوره ی بارداری می شود :}

عواملی که باعث کمر درد در دوره ی بارداری می شود :

  • ضعف عضلات شکمی
  • کشیده شدن عضلات پشت
  • هورمون های بارداری

{slider کشیدکی عضلات پشت در دوره ی بارداری :}

کشیدکی عضلات پشت در دوره ی بارداری :

کشیده شدن عضلات پشت دلیل اصلی کمر درد در دوره بارداری است. همانطور که از زمان بارداری می گذرد، جنین شما سنگین تر می گردد. افزایش وزن در جلوی شکم شما فشار وارد می کند و شما به طور طبیعی به جلو خم می گردید و برای اینکه تعادل خود را حفظ نمایید، وضعیت بدن شما تغییر می کند. ممکن است که به عقب متمایل شوید که این خود عملکرد عضلات پشت را دشوارتر می کند. کشش بیشتر ممکن است منجر به درد، سختی و خشکی کمر گردد. 

{slider نقش هورمون های بارداری در کمر درد :}

نقش هورمون های بارداری در کمر درد :

هورمون باعث شل شدن رباط های مفاصل لگن برای آماده سازی عبور نوزاد از کانال زایمان می گردد. این شل شدن به مفاصل امکان می دهد تا منعطف تر گردند، ولی همچنین می تواند در صورت تحرک بیشتر مفاصل منجر به کمر درد گردد.    

{slider تاثیر ضعف عضلات شکمی در دوره ی بارداری روی کمر :}

تاثیر ضعف عضلات شکمی در دوره ی بارداری روی کمر :

عضلات شکمی  نقش مهمی را در سلامت کمر با توجه به اینکه از ستون مهره ها پشتیبانی می کند ایفا می نماید. اما در طی بارداری تضعیف میشود با توجه به اینکه این عضلات کشیده شده است. این تغییرات همچنین می توانند خطر آسیب به کمر را در طی فعالیت و ورزش افزایش دهند. 

{slider جلوگیری از کمر درد در دوره ی بارداری}

جلوگیری از کمر درد در دوره ی بارداری :

برای جلوگیری از کمر درد، باید مراقب نحوه ایستادن، نشستن و حرکت خود باشید.

  • دقت کنید بر روی یک تشک سفت بخوابید. تشک های سفت ممکن است از کمر شما در طی دوره بارداری بیشتر حفاظت کنند.  
  • کفش های مناسب کف پا بپوشید. کفش های صاف معمولاً به علت حفاظت کم از کف پا مناسب نیستند. کفش های پاشنه بلند ممکن است که شما را به سمت جلو متمایل کنند و بیشتر ممکن است باعث سقوط شما گردند.
  • بر روی صندلی های با پشتی مناسب بنشینید یا از یک بالشتک در پشت بخش پایینی کمر خود استفاده نمایید. دستگاه های اختصاصی به نام تکیه گاه های کمری در فروشگاه های وسایل پزشکی و اداری در دسترس هستند. سعی کنید تا برطرفین خود با یک یا دو بالشت بین پاها و یا زیر شکم خود برای تکیه گاه بخوابید.    
  • هرگز برای برداشتن اشیا از کمر خم نشوید، زانوی خود را خم کنید و کمر خود را صاف نگهدارید.

{slider کاهش  کمر درد در دوره ی بارداری :}

کاهش  کمر درد در دوره ی بارداری :

ورزش منظم داشته باشید حرکات ورزش باعث تقویت کمر و عضلاتی که از کمر  و پاهای شما پشتیبانی می کنند، می شود. ورزش نه تنها کمر درد را کاهش می دهند، بلکه به آمادگی شما برای وضع حمل و تولد نوزاد نیز کمک می کند. می توانید از گرما یا سرما برای ناحیه ی دردناک استفاده نمایید.

{slider زمانی که باید در مورد کمر درد در دوره ی بارداری به پزشک مراجعه کرد :}

زمانی که باید در مورد کمر درد در دوره ی بارداری به پزشک مراجعه کرد :

اگر درد شدیدی دارید و بیش از دوهفته طول کشید، شما باید با پزشک خود تماس بگیرید. کمر درد می تواند علامت زایمان زودرس و همچنین علامت عفونت مسیر ادراری باشد.
همچنین در صورت احساس تب، یا سوزش هنگام ادرار یا خونریزی واژینال علاوه بر کمر درد با پزشک خود تماس بگیرید.

{/sliders}

نوشته‌های پیشین
راهنمایی پدران برای دوره بارداری
نوشته‌ی بعدی
مشکلات پوست در دوره بارداری

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست