بسته ماندن دهان به مدت هفت تا هشت ساعت باعث تجمع تعداد زیادی باکتری در دهان می‌شود. به همین دلیل مسواک زدن قبل از صبحانه اولین گام رعایت بهداشت دهان محسوب می‌شود.

حداقل روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید.

در صورت استفاده از مواد قندی، این مواد را همراه با وعده‌های اصلی غذایی مصرف کنید.

مصرف شیر و لبنیات و مواد غذایی حاوی فلوراید مانند ماهی.

استفاده از میوه و سبزیجات تازه مانند هویج، کاهو و سیب در بین وعده‌های غذایی.

استفاده از دهان‌شویه سدیم فلوراید یا ژل یا خمیردندان حاوی فلوراید.

اگر چیزی روی سطح دندان را پوشانده است آن را پاک کنید.

در صورتی که فرصت مسواک زدن بلافاصله پس از صرف غذا ندارید، حتما دهان خود را با آب بشویید این کار باعث رقیق شدن اسید‌های تشکیل شده در دهان می‌شود.

سیگار نکشید چون سیگار برای سلامت دهان و دندان بسیار مضر است.

هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

در صورت مشاهده زخم، قرمزی، خونریزی از لثه، پایین آمدن یا دور شدن لثه از دندان، زخم عفونی و زخم ناشی از دندان مصنوعی حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

منبع : سلامت نیوز